tr.svg
Kampanyalar
Üyelik Ayarları
BolBol Nedir?

BolBol ile ilgili talep ve sorularınız için 0 (850) 399 17 017 no’lu ücretsiz çağrı merkezimizi arayabilirsiniz.

user-profile-circle

tarihinden beri Pegasus BolBol üyesi

Kullanılabilir BolPuan
bol-bol-white
Geçerliliğini Yitirecek BolPuan
BolPuan

Pegasus BolBol ile uçmanın avantajını kaçırmamak için BolPuan'ını geçerlilik süresi dolmadan kullanmalısın

BolBol ile ilgili talep ve sorularınız için 0 (850) 399 17 01 no’lu ücretsiz çağrı merkezimizi arayabilirsiniz.

banner
ROTAMIZ SIFIR ATIK

ROTAMIZ SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR GELECEK

KISACA BİZ PEGASUS

52 Adet Uçuş Ağımızda Yer Alan Ülke
136 Adet Destinasyon
32 Milyon Misafir
105 Adet Uçak Sayısı
58,2 Emisyon Yoğunluğu (grCO2/RPK*)
4,5 Ortalama Filo Yaşı
84 Filomuzdaki Yeni Nesil Uçak Oranı (%)
8,187 Ekibimizde Yer Alan Çalışan Sayısı
36,3 İşgücünde Kadın Çalışan Oranı (%)
Rotamız Sürdürülebilir Bir Gelecek

Uçmak herkesin hakkı" mottosuyla 2005 yılında Türkiye'de sivil havacılığı değiştirmek üzere yola çıktık. Düşük maliyetli hava yolu iş modelimizle, misafirlerimize kendi istedikleri ve ihtiyaç duydukları hizmeti alabilecekleri şekilde uçuşlarını kişiselleştirebilecekleri bir seyahat deneyimi sunmaya başladık. Hava yoluyla seyahati her yıl daha fazla kişi için erişilebilir hale getirebilmekten ve attığımız her adımda rotamızı sürdürülebilir bir geleceğe çevirmekten dolayı son derece gururluyuz. Pegasus Hava Yolları olarak her geçen yıl büyüyor ve çevre dostu projelerimizi hayata geçirmeye devam ediyoruz.

Toplum ve çevre için daha iyi olanı belirleyerek 2050 yılında net sıfır karbon emisyonu hedefliyoruz.
Rotamız Temiz Bir Gelecek

Rotamız Temiz Bir Gelecek arrow

Önce 2030, sonra 2050 : İklim değişikliğiyle mücadelede üzerimize düşeni yapıyoruz.

2030:
Her bir misafirimizin uçtuğu her kilometre için karbon emisyonumuzu 2019 yılına göre %20 azaltacağız.

2050: Net sıfır karbon bir havayolu olacağız.

Sadece söz değil, aksiyon!

net sıfıra yolculuk

ÖNEMLİ BEKLENTİLER

Yeni Uçak Teknolojileri

•Yeni nesil Airbus NEO uçaklar 2023 yıl sonunda filonun %80’ini oluşturuyor
•NEO filo 20% oranında yakıt tasarrufu sağlıyor

Operasyonel Verimlilik

•Yakıt, yer ve binalar dahil operasyonel verim yılda %2-5 oranında katkı sağlıyor
•Hava trafik yönetimi için IATA’nın küresel öngörüsü olan %3 kabul edilmiştir

Yasal Karbon Dengeleme

•Yalnız CORSIA kapsamındaki karbon dengeleme yükümlülüğü dikkate alınmıştır
•Mevcut AB SAF kullanım yükümlülükleri dikkate alınmıştır

SAF

•Türkiye için 2030’a kadar Taslak SAF kullanım yükümlülükleri dikkate alınmış ve 2050 projeksiyonu yapılmıştır
•İhtiyari SAF kullanımı arz ve fiyat engelleri nedeniyle 2035’e kadar sınırlıdır
•Artan SAF kullanımı ile birlikte, toplam emisyonda azalma 2035’te başlıyor

Rotamız Hep Genç Kalmak

Rotamız Hep Genç Kalmak arrow

Uçaklarımızın ortalama yaşı 4.6. Türkiye’nin 1., Avrupa’nın 3., Dünyanın 7. en genç uçak filosuna sahibiz.

Sürdürülebilir bir gelecek için genç filonun önemi büyük; çünkü daha genç bir filo daha verimli bir havayolu demek. Daha verimli bir havayolu ise, daha az yakıt kullanmak ve daha az karbon emisyonu demek.

Yeni bir çevre kahramanı: Airbus NEO

• Yeni nesil Airbus NEO serisi uçaklar bir önceki nesil uçaklara göre birim jet yakıt tüketimi ve karbon emisyonu açısından %20'ye kadar daha verimli.
  • Filomuzdaki uçakların %79’u Airbus 320 veya 321 NEO.
  • 2016'dan bu yana yolcu sayımızı %32 artırırken, yeni nesil NEO uçaklarımız sayesinde aynı dönemde emisyon yoğunluğumuzu %25 azaltmayı başardık.
Rotamız Hep Yenilikçi Olmak

Rotamız Hep Yenilikçi Olmak arrow

Türkiye’de havacılığı biz başlatmadık, ama biz değiştirdik!

• Havacılıkta geleneksel kalıpların dışına çıkarak yenilikçi fikir ve uygulamaların öncüsü olduk.
  • Kendi geliştirdiğimiz Elektronik Uçuş Çantası (EFB) sistemiyle 2016 yılında kağıtsız kokpite geçtik. Yıllar içinde EFB’nin yetkinliği artarken, Smart Ailesi yazılımlarımızla operasyonumuzda uçtan uca dijital deneyimini devreye aldık.
  • Uçuşlarımızda yakıt tüketimini ve emisyon salımını azaltan uygulamalarımızı geliştiriyoruz. İrtifa kullanımı, uçak ağırlık yönetimi, motor yıkama, ikram ürünleri için Yapay Zeka destekli planlama gibi farklı uygulamalar sürekli verimliliğe hizmet ediyor.

Uçaklarımız dışında yer ekipmanlarımızda ve tesislerimizde de harekete geçtik!

• Ana üssümüz İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanında, mobil yolcu merdivenlerimiz, güneş panelleriyle, kendi elektriğini üretiyor.
  • Uçaklarımızın park halindeyken elektriği, dizel jeneratörler yerine artık elektrik bataryalı jeneratörlerden geliyor.
  • Uçaklarımız ile terminal arasında bagajları taşıyan traktörlerimiz elektrik enerjisiyle çalışıyor.
  • Bu yatırımlarımız ile motorla çalışan yer ekipmanlarımızdan %23’ünü elektrikli araçlara dönüştürdük.
  • Genel Müdürlük Binamız ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanında kullandığımız enerjiyi çevre dostu yenilenebilir enerjiye dönüştürüyoruz. 2022 ve 2023 yıllarında bu lokasyonlardaki elektrik tüketimimizi Uluslararası Yeşil Enerji Sertifikası (I-REC) ile yenilenebilir enerjiye yatırım yaparak dengeledik. Diğer yandan, tüm tesislerimizde tüketimi daha yakından izleme ve tüketimi azaltmaya yönelik altyapımızı 2023 yılında oluşturduk.

Rotamız Enerji Dönüşümü

Rotamız Enerji Dönüşümü arrow

net sıfıra yolculuk

Karbon ayak izimizin çok büyük kısmı uçaklarımızda kullandığımız jet yakıtından kaynaklanıyor. Jet yakıtında gerekli enerji dönüşümü sürdürülebilir havacılığın önündeki en büyük hedeflerden biri.

Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı (SAF) katkılı ilk iç hat uçuşumuzu, 1 Mart 2022 Salı günü İzmir Adnan Menderes Havalimanı ile İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı arasında gerçekleştirdik. 2022 ve 2023 yıllarında İzmir ve Ankara çıkışlı belirli uçuşlarımızda SAF katkılı yakıt kullanmayı sürdürdük. 2023 yılında bu uygulamayı İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı çıkışlı belirli uçuşlarımızda gerçekleştirerek ana üssümüzde SAF kullanan ilk havayolu olduk.

2024 yılında yurt dışı SAF tedarik ağımızı Fransa ve İngiltere’de genişlettik ve bu tedarik ağımızı ve hacmimizi önümüzdeki yıllarda genişletmeyi hedefliyoruz.

Türkiye’de SAF üretiminin gelişimi için tüm paydaşlar nezdinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Daha uzun vadeli fırsatları gözlemliyoruz. Havacılık için geleceğin yakıtı olarak görülen hidrojen enerjisine yönelik projelere katılım sağlıyoruz.

Rotamız Sıfır Atık

Rotamız Sıfır Atık arrow

Basit görünen zor değişimlere imza atıyoruz.

Uçuş sırasında kabin içerisinde oluşan atıkların farkındayız ve atık yönetimini önemsiyoruz. Atık hiyerarşisini dikkate alarak öncelikle atık oluşumunun azaltımı ve kullanılan malzemelerin yeniden kullanımı, oluşan atıkların ise etkin bir şekilde geri dönüşüme kazandırılması için çalışıyoruz.

Her şeyden önce, isteğe bağlı satın alınabilen ikram içeriğiyle ihtiyaç fazlası gıda üretimi ve israfın önüne geçiyoruz.

Kabin içi sarf malzemelerinde fazla tüketimi önleyici azaltım tedbirleri uyguluyoruz. Örneğin, Pegasus Cafe menümüzdeki sandviçlerin dış yüzeyindeki karton kağıdı kaldırdık.

Sıcak yemek servisinde kullanılan tek kullanımlık plastik çatal-bıçak setlerini metal servisler ile değiştirerek yeniden kullanım ilkesini benimsedik ve plastik atıklarımızı önemli ölçüde azalttık.

Soğuk içecek ikramında %25 oranında geri dönüşmüş plastiğe sahip R-PET bardakları kullanmaya başladık.

Pendik Belediyesi ile iş birliğimiz doğrultusunda, 2024 yılında tüm uçuşlarımızda geri dönüştürülebilir ambalaj atıklarını diğer atıklardan ayrı toplamaya başladık. Ayrıştırılmış ambalaj atıklarını ana üssümüz İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Pendik Belediyesi Geri Dönüşüm Tesisine diğer karışık atıklardan ayrı şekilde yönlendiriyoruz. Ayrıştırılmış atık yönetim uygulamamızı yurt içi ve yurt dışı diğer meydanlarda uygulamaya almak için yerel paydaşlar ile çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Kapsayıcılığa, eşitliğe ve çeşitliliğe inanarak her adımda beraber yol almayı hedefliyoruz.
Rotamız Eşit ve Çok Sesli Bir Gelecek

Rotamız Eşit ve Çok Sesli Bir Gelecek arrow

Pegasus olarak tüm hava yolu şirketleri arasında cinsiyet dengesi konusunda lider olmayı amaçlıyoruz.

harmoni

• Women’s Empowerment Principles platformuna katılan dünyadaki ilk havayolu şirketiyiz.
  • IATA'nın “25by2025” girişimini imzalayan öncü havayolu işletmeleri arasındayız.
  • Kadınların işgücüne katılımımı artırmak üzere “Women in Sales Network” üyesi olarak daha geniş çevrelere ulaşıyoruz. WiSN aracılığıyla gençlerimize staj ve kişisel gelişim fırsatları sunuyoruz.
  • Genç pilotlar yetiştirdiğimiz “Cadet” programımız kapsamında da havacılık sektöründe eşit fırsat yaratmak adına, kadın pilotlar yetiştiriyoruz.
  • Filomuza yeni katılan uçaklarımıza çalışanlarımızın kız çocuklarının isimlerini verme geleneğimizi gururla sürdürüyoruz.

harmoni

Her Adım Geleceğe, 100'ümüz Cumhuriyete!

Her Adım Geleceğe, 100'ümüz Cumhuriyete! arrow

Mustafa Kemal Atatürk’ün “en mamur ve en medeni memleket” hedefini devam ettirerek, Cumhuriyet’in 100. yılında 1.000 kız öğrencinin üniversite eğitimi için burs sağladık.

TEV tarihinde tek seferde verilen en yüksek destek olan bu iş birliği kapsamında, bursiyerlerin %25’i Şubat 2023'te Türkiye’nin doğusunda yaşanan depremden etkilenen bölgelerinden geliyor.

Rotamız İnsan

Rotamız İnsan arrow

Pegasus’ta Türkiye dışında 39 ülkeden 176 çalışanımız var.

2023 yılında yeni Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık inisiyatifimiz Harmoni’yi hayata geçirdik. Belirli girişimler ve hedefler geliştirmek için çalışma grupları oluşturduk ve faaliyete geçtik.

Çalışanlarımız için çevrimiçi ve yüz yüze eğitimler, atölye çalışmaları, podcast'ler ve yenilikçi çalışma platformları ile bir araya getiren kapsamlı yeni bir eğitim ve farkındalık programı başlattık.

“FLYDEA” adı altında yeni bir çalışan öneri sistemini hayata geçirdik. FLYDEA kapsamında çalışanlar iş süreçlerimizi iyileştirmeye yönelik inovatif fikirlerini sunmaya teşvik edilmektedir.

Gençlere İnanıyoruz

Gençlere İnanıyoruz arrow

• GoYoung programımızla, gençlerin üniversite 3. sınıfta kariyer fırsatına erişmesini sağlıyor, Pegasus ile yarı zamanlı staj sonrasında kendilerine tam zamanlı çalışma imkanı sunuyoruz.
  • Üyesi olduğumuz Sivil Toplum Kuruluşları ile staj ve yeni iş fırsatları için iş birliği yapıyoruz. Women in Sales Network (WiSN) [diğer programlar eklenecek] üzerinden üniversite öğrencilerine şirketimizde gerçek iş ve çalışma ortamı deneyimi imkanı veren staj imkanı sunuyoruz. Esas Sosyal İlk Fırsat ile iş birliği içerisinde üniversite mezunlarına sivil toplum kuruluşlarında ilk iş deneyimlerini yaşamaları için destek oluyoruz.
  • Kadet programımızla, genç pilot adaylarının uçuş eğitimlerini ilk aşamadan itibaren destekleyerek, sivil havacılık alanında kariyer gelişimlerine destek oluyoruz.
  • Kabin eğitim iş birliklerimizle yeni kabin görevlisi yetiştirilmesine ve istihdamına katkı sağlıyoruz.
Yaptıklarımızı En İyi Biz Anlatırız

Yaptıklarımızı En İyi Biz Anlatırız arrow

Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına nasıl dokunduğumuzu bizzat işi yürüten çalışma arkadaşlarımızdan dinliyoruz.

Pegasus Sürdürülebilirlik Podcast Yayını Ocak ayında Genel Müdürümüz Güliz Öztürk’ün katılımı ve desteğiyle başladı ve geride bıraktığımız 12 ayda 10 bölüm yayımladık:

• Pegasus ve Sürdürülebilirlik
  • İklim Hareketi
  • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
  • Sorumlu Üretim ve Tüketim
  • Nitelikli Eğitim
  • Nedir Bu SAF?
  • Bize Optimizasyon Derler!
  • Paydaşlar ve Değer Zincirinin Önemi
  • Yeşil Enerjinin Taşlı Yolları
  • Sürdürülebilirliğin Maliyeti v. Sürdürülemezliğin Maliyeti

2023 Harmoni Raporumuzu incelemek için tıklayın

Deneyimlerimizden doğan benzersiz yeteneklerimizle sürekli gelişmeyi hedefliyoruz.
Rotamız Birlikte Daha İyi Bir Gelecek

Rotamız Birlikte Daha İyi Bir Gelecek arrow

2023 yılının Şubat ayında ülkemizi derinden etkileyen deprem felaketi, hepimize bir kez daha zor durumlarda güçlü kurumların ve iş birliklerinin önemini hatırlattı. Bu dönemde, çalışanlarımızın da büyük özverisiyle, zor şartlarda vatandaşlarımızın acısını bir nebze hafifletmeye ve onlara destek olmaya çalıştık. Sağladığımız nakdi yardımın ötesinde; zorlu şartlar altında yürüttüğümüz tahliye uçuşlarıyla beraber deprem bölgesine taşıdığımız yardım ekipleri ve yardım malzemeleriyle, #Buradayız diyerek gücümüzü azami ölçüde depremin etkilerini azaltmaya yönlendirdik.

#Buradayız, güçlü bir kurum ve bu kurumu oluşturan güçlü insanlar olarak toplumsal fayda amacımızın göstergesi haline geldi.

Bireye bağımlı olmayan, bireyler arasında dengeyi sağlayan ve bünyesindeki bireylerin gelişimine imkan veren yönetsel yapımızla, Güçlü Kurumumuz & Güçlü İnsanlarımızla tüm değer zincirimize ve topluma daha fazla katkı sağlayabileceğimizin farkındayız ve bu yönde çalışıyoruz.

Yarınlara Uçuyoruz

Yarınlara Uçuyoruz arrow

Yarınlara uçmak için gençlere tam destek! Sivil Toplum İçin Destek Vakfı ile gençlerin ekonomik ve sosyal hayata katılımı bir hibe programı başlattık.

Gençlerin güçlenmesini için 3 ana temada çalışan sivil toplum kuruluşlarına destek veriyoruz:  Çevreyi Koruma ve İklim Değişikliğine Karşı Mücadele, Gençlerin İyi Olma Hali, Dijital Okuryazarlık ve Dijital Güvenlik

Engelleri Kaldırıyoruz

Engelleri Kaldırıyoruz arrow

Türkiye’de BlindLook’un Sesli Simülasyon (Audio Simulation) teknolojisini internet sitesi, mobil sitesi ve mobil uygulamalarına entegre ederek EyeBrand olan ilk havayolu şirketi olduk.

ROTAMIZ HEP GENÇ KALMAK, YENİLİKÇİ VE ÜRETKEN OLMAK

Türkiye’de havacılığı biz başlatmadık ama biz değiştirdik. Daha iyi bir dünya için de değiştirmeye devam edeceğiz.

BM Küresel İlkeler Sözleşmesi

2019 yılında BM Küresel İlkeler Sözleşmesini Türkiye'de imzalayan ilk hava yolu, 2022 yılında gelişmiş ilerleme bildirimini gönüllü olarak benimseyen iki hava yolundan biri olduk.

IATA 25by2025 Hedefi Destekçisi

Sektörde kadın temsilini 2025 yılına kadar %25 artırmayı hedefleyen IATA "25by2025" inisiyatifini destekleyen dünyanın öncü hava yolları arasında yer alıyoruz.

BIST Sürdürülebilirlik Endeksi Üyesi

LSEG ESG kriterlerini (2024 itibarıyla %79 puanla) karşılayarak BIST 25 Sürdürülebilirlik Endeksinde yer alıyoruz.

BIST Kurumsal Yönetim Endeksi Üyesi

Endekste iyi derecelendirme notuna sahip havacılık şirketiyiz ve 2023 yılında %97.5 notumuzla endeskteki en yüksek nota sahip şirketler arasında yer alıyoruz.

2050 Net Sıfır CO2 Hedefine Bağlılık

IATA 2050 Net Sıfır Hedefine katılan dünyanın öncü havayolu işletmelerinden biri olarak ayrıca 2030’a kadar %20 karbon yoğunluk azaltım ara dönem hedefi belirledik.

Çevresel Sürdürülebilirlik Mükemmeliyet Ödülü

Tüm sektörün emisyon & verimlilik performansını inceleyen bağımsız analiz sonucunda 2023 CAPA EMEA Bölgesi Çevresel Sürdürülebilir Hava Yolu ödülüne layık görüldük.

BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri

Faaliyetlerimizi BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile ilişkilendiriyoruz. (# 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 16 & 17)

BM Kadının Güçlendirilmesi İlkeleri

2016 yılında BM Kadının Güçlendirilmesi ilkelerini imzalayan ilk hava yoluyuz.

Karbon Saydamlık Projesi Raporlaması

A- notumuz ile en üst iki derecelendirme seviyesine ve küresel çapta en iyi derecelendirmeyesahip hava yolları arasında yer alıyoruz

ICAO CORSIA Katılımcısı

2019 yılından bu yana Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü ICAO'nun Karbon Emisyonu Azaltım Sistemi kapsamında emisyonlarımızı ölçümleyip raporluyoruz.

banner

Sizlerin de dünyayı önemsediğini biliyoruz!
 Pegasus’un attığı adımları takdir ettim ama ben ne yapabilirim diyorsanız...
 Çevreye etkisi nötr yolculuk: CHOOOSE

Artık misafirlerimize, CHOOSE ve Pegasus işbirliği ile çevreye etkisi nötr yolculuk imkanı sunuyoruz.

Biletleme teyit sayfasından ulaşılan, özel olarak geliştirilmiş bir hesaplayıcı ile yolculuklarınızın
     karbon ayak izini hesaplayabilir ve bunu bağış yaparak dengeleyebilirsiniz.